کارتون نیک و نیکو دوبله فارسی



 

 کارتون نیک و نیکو دوبله فارسی

در 5 دی وی دی شامل 68 قسمت کامل با کیفیت عالی

قابل پخش در کامپیوتر و کلیه دستگاههای پلیر خانگی

 نیک و نیکو کارتونی ساخت آلمان هست که در 68 قسمت 22 دقیقه ای آماده شده است .
نیکو، زنبور شاد و کنجکاوی است که از کندو خارج می‌شود و به ماجراجویی می‌پردازد و بعد از تجربه‌های بسیار به کندو برمی‌گردد و به یک مربی تبدیل می‌شود.

نیکو زنبور کوچولویی است که از اول تولدش کنجکاوی را آغاز کرده است. اما این کنجکاوی آنقدر زیاد است که باعث می‌شود نیکو نصایح مربی‌اش را فراموش کرده برای کشف دنیای بیرون، کندو را ترک کند و این یک گناه نابخشودنی از جانب ملکه محسوب می‌شود. نیک هم که کمی از نیکو بزرگتر است به دنبال نیکو از کندو خارج می‌شود. آنها به ماجراجویی می‌پردازند و کم‌کم با دنیای اطرافشان آشنا می‌شوند و در این راه دوستان زیادی از حشرات مختلف پیدا می‌کنند و با زندگی آنها آشنا می‌شوند. گاهی با خطرات جدی طبیعی مواجه می‌شوند یا دشمنانی به آنها حمله می‌کنند، اما آنها با کمک دوستانشان مشکل را برطرف می‌کنند.



اما در پایان داستان نیکو گرفتار زنبورهای وحشی می‌شود و از نقشۀ آنها برای از بین بردن کندوی زنبورهای عسل با خبر می‌شود. نیکو می‌تواند خود را نجات دهد و فرار کند، یا اینکه به کندو برگردد و همه را از این خطر مطلع کند؛ اما آیا ملکه او را خواهد بخشید یا مورد تنبیه و مؤاخذه قرار خواهد داد؟...

مجموعۀ «نیک و نیکو» با نام اصلی «مایا زنبور عسل»  Maya the Honey Bee با اقتباس از رُمان 200 صفحه‌ای مایا زنبور عسل Die Biene Maja از نویسندۀ آلمانی، والدمار بونزلز Waldemar Bonsels ساخته شده است که در 1912 برای اولین بار در آلمان منتشر شد و سپس به 42 زبان زندۀ دنیا ترجمه شد. در سال 1963 آهنگساز معروف کرواتی Bruno Bjelinski  اُپرایی با همین مضمون برای کودکان کروات نوشت که توسط کودکان، مثل خوانندگان حرفه‌ای اپرا بازی شد.



اما در 1975 Zuiyo Eizo در شرکت Zuiyo Enterprise تولید مجموعۀ انیمیشنی آن را به عهده گرفت که پس از مدت کوتاهی کار را به طور کامل به شرکت نیپون که در آن زمان یک شرکت تازه کار بود واگذار کرد. در نهایت این مجموعه به یکی از انیمیشن‌های موفق و بسیار محبوب در اروپا تبدیل شد و به بیش از 20 زبان زندۀ دنیا دوبله و تاکنون بارها و بارها از شبکه‌های مختلف پخش شده است. جالب اینجاست که در دوبله‌های مختلف، اسامی نیز تغییر کرده و هر زبانی آنها را به یک نامِ دیگر می‌شناسد، در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

نیکو (مایا، پائولین) شخصیت اصلی داستان، ماجراجو و کنجکاو است، اما گاهی بیش از حد بی گدار به آب می‌زند؛ نیک (ویلی، ریچارد) دوست نیکو که کمی ترسو و حسود است؛ چهاردست (فلیپ، هندرسون) راوی داستان، ملخ عاقلی است؛ موشی (الکساندر) روشنفکر است و همیشه در میان سایر حشرات مورد احترام واقع می‌شود. دوستیِ نزدیکِ او با نیکو اغلب حسادت نیک را برانگیخته می‌کند؛ آقای مگس (پوک) اغلب حشرات دیگر را درمورد شیوۀ زندگی و رفتار انسانها مطلع می‌کند.



قیمت فقط : 8500 تومان 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد